Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.
Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente
Rather than exclude murder from critical consideration by dismissing it as a crime, Black urges us to ponder the killer's artistic role-- and our own experience as audience, witness, or voyeur. Black explores murder as a recurring, obsessive theme in the Romantic tradition, approaching the subject from an aesthetic rather than a moral, psychological, or philosophical perspective. He compares cultural and artistic notions of suicide as the ultimate self-expression. And he examines contemporary instances of sensational murders and assassinations, treating these as mimetic or cathartic activities in their own right.
Combining historical documentation with theoretical insights, Black shows that the possibilities of representing violence-- and of experiencing it-- as art were recognized early in the nineteenth century as logical extensions of Romantic theories of the sublime. Since then, both traditional art forms and the modern mass media have contributed to the growing aestheticization of daily experience-- including murder, suicide, and terrorism.
Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.