This book focuses on the concept of learner writer identity in the context of foreign language writing. The author demonstrates that the process of writing in a foreign language is much more complex and personal than many writing instructors may assume. The book’s theoretical chapters address such concepts as bilingualism, the process of L2 writing, and identity in L2 writing. The book’s empirical section discusses the students’ views on writing in L1 and in L2, the students’ writing processes in both languages, and the students’ identities in L1 and L2 writing. It is shown that writing in L2 poses problems of a linguistic nature; however, for the advanced EFL learners writing in L2 also creates opportunities they would never have when composing in their mother tongue.
Sommario
Theorising the EFL Learner – A Bilingual Perspective.- Towards a Bilingual Writer: The Beliefs and the Process of L2 Writing.- Identity in L2 Writing.- Analysis of Students` Beliefs and Attitudes Towards Writing in L1 (Polish) and L2 (English).
Altre Informazioni
ISBN:
9783319695594
Condizione: Nuovo
Collana: Second Language Learning and Teaching
Dimensioni: 235 x 155 mm Ø 606 gr
Formato: Copertina rigida
Illustration Notes:XX, 269 p.
Pagine Arabe: 269
Pagine Romane: xx
Dicono di noi
Per noi la tua privacy è importante
Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.