libri scuola books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

anderson ange - learning through play for children with pmld and complex needs
Zoom

Learning Through Play for Children with PMLD and Complex Needs Using Purposeful Play to Support Cognition, Mental Health and Wellbeing




Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
169,98 €
NICEPRICE
161,48 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Editore:

Routledge

Pubblicazione: 01/2022
Edizione: 1° edizione





Note Editore

This book examines the development of play skills and schemas to support children with learning differences and physical disabilities in learning to play. It highlights the need for appropriate playground equipment in all school settings that educate children with physical disabilities and sensory needs to ensure equal opportunitiesfor outdoor play. Several play approaches for meeting sensory needs are discussed including Lego therapy, Art therapy, Sand play and Soft play. Digital play for students with physical disabilities is an important chapter in the book. Role play and the ways in which virtual reality and psychodrama support anxieties that some students have is another important chapter. There is also a chapter devoted to parents on how they can support their child at home and how the school can support them. At the end of the book there is a plethora of resources that readers can copy or adapt to suit their setting. The book provides support for those managing outdoor play for these children at peak times of the day. It shows how play-based learning can work in a classroom setting; the importance of sensory profiles and sensory play;and how playtherapy can aidneuroplasticity.




Sommario

Introduction 1 The Importance of Play 2 Outdoor Play 3 Lunchtime Play for students with Special Needs 4 DIR floortime ™ in a school setting 5 Sensory Play 6 Play Therapy 7 Lego® and Constructive Play 8 Role Play 9 Digital Play 10 Parents and Play 11 Resources Appendix Bibliography Index




Autore

Ange Anderson, M.Ed. is a SEND consultant and advisor for schools, specialising in therapeutic and technological interventions for additional learning needs.










Altre Informazioni

ISBN:

9781032073590

Condizione: Nuovo
Dimensioni: 9.75 x 6.75 in Ø 1.00 lb
Formato: Copertina rigida
Illustration Notes:17 b/w images, 24 tables and 17 halftones
Pagine Arabe: 180
Pagine Romane: xvi


Dicono di noi





Per noi la tua privacy è importante


Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.

Impostazioni cookie
Rifiuta Tutti i cookie
Accetto tutti i cookie
X