libri scuola books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro
ARGOMENTO:  BOOKS > INFORMATICA

engelstein geoffrey; shalev isaac - building blocks of tabletop game design
Zoom

Building Blocks of Tabletop Game Design An Encyclopedia of Mechanisms

;




Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
162,98 €
NICEPRICE
154,83 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Editore:

CRC Press

Pubblicazione: 03/2022
Edizione: Edizione nuova, 2° edizione





Note Editore

Building Blocks of Tabletop Game Design: An Encyclopedia of Mechanisms, Second Edition compiles hundreds of game mechanisms, organized by category. The book can be read cover to cover and used as a reference to solve a specific design problem or for inspiration and research on new designs. This second edition collects even more mechanisms, expands on and updates existing entries, and includes color images. Building Blocks is a great starting point for new designers, a handy guidebook for the experienced, and an ideal classroom reference. Each Game Mechanisms Entry Contains: The definition of the mechanism An explanatory diagram of the mechanism Discussion of how the mechanism is used in successful games Considerations for implementing the mechanism in new designs




Sommario

Chapter 1 Game Structure Chapter 2 Turn Order and Structure Chapter 3 Actions Chapter 4Resolution Chapter 5 Game End and Victory Chapter 6 Uncertainty Chapter 7 Economics Chapter 8 Auctions Chapter 9 Worker Placement Chapter 10 Movement Chapter 11 Area Control Chapter 12 Set Collection Chapter 13 Card Mechanisms




Autore

Geoffrey Engelstein is a game designer and educator. His designs include the Space Cadets series, The Dragon & Flagon, The Expanse, and Super Skill Pinball. He has published several books on game design, including GameTek: The Math and Science of Gaming, Achievement Relocked and Game Production. He is on the faculty of the NYU Game Center as an adjunct professor for Board Game Design, and has been invited to speak about game design at PAX, GenCon, Metatopia, and the Game Developers Conference. Isaac Shalev is a game designer, author and educational games consultant. Isaac has designed tabletop titles including Seikatsu, Waddle, and Show & Tile. Isaac runs Sage70, Inc., a data strategy and games-based learning consultancy that serves nonprofit organizations. Isaac lives in Cary, NC with his wife, three children, and a dog.










Altre Informazioni

ISBN:

9781032015835

Condizione: Nuovo
Dimensioni: 9 x 6 in Ø 2.46 lb
Formato: Copertina rigida
Illustration Notes:206 b/w images, 72 color images, 206 halftones and 72 color halftones
Pagine Arabe: 626


Dicono di noi





Per noi la tua privacy è importante


Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.

Impostazioni cookie
Rifiuta Tutti i cookie
Accetto tutti i cookie
X