The Philosophy Of Wine - Todd Cain | Libro Routledge 10/2010 - HOEPLI.it


home libri books ebook dvd e film top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro
ARGOMENTO:  BOOKS > FILOSOFIA > TESTI E STUDI

todd cain - the philosophy of wine

The Philosophy of Wine A Case of Truth, Beauty and Intoxication




Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
40,98 €
NICEPRICE
38,93 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Editore:

Routledge

Pubblicazione: 10/2010
Edizione: 1° edizione





Trama

Does this Bonnes-Mares really have notes of chocolate, truffle, violets, and merde de cheval? Can wines really be feminine, profound, pretentious, or cheeky? Can they express emotion or terroir? Do the judgements of 'experts' have any objective validity? Is a great wine a work of art? Questions like these will have been entertained by anyone who has ever puzzled over the tasting notes of a wine writer, or been baffled by the response of a sommelier to an innocent question. Only recently, however, have they received the serious philosophical attention they deserve. Touching on issues in metaphysics, epistemology, the philosophy of mind, and aesthetics, this book provides a clear and engaging discussion of the philosophical significance of wine that will be accessible to all wine lovers, specialists and non-specialists alike. The author offers throughout a sustained defence of the objectivity of wine judgements, a demystification of the nature of expertise, and a theory of the aesthetic value of wine and its appreciation.




Sommario

Introduction 1. The Experience of Wine: Tasting, Smelling and Knowing 2. The Language of Wine: Chemicals, Metaphors and Imagination 3. The Case for Objectivity 1: Realism, Pluralism and Expertise 4. The Case for Objectivity 2: Relativism, Evaluation and Disagreement 5. The Aesthetic Value of Wine: Beauty, Art, Meaning and Expression Conclusion







i libri che interessano a chi ha i tuoi gusti





Altre Informazioni

ISBN:

9781844652501

Condizione: Nuovo
Dimensioni: 8 x 5.5 in Ø 0.90 lb
Formato: Copertina rigida
Pagine Arabe: 224






Utilizziamo i cookie di profilazione, anche di terze parti, per migliorare la navigazione, per fornire servizi e proporti pubblicità in linea con le tue preferenze. Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie clicca qui. Chiudendo questo banner o proseguendo nella navigazione acconsenti all’uso dei cookie.

X