The Global Manager - Lerbinger Otto | Libro Red Globe Press 10/2013 - HOEPLI.it


home libri books ebook dvd e film top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

lerbinger otto - the global manager

The Global Manager Contemporary Issues and Corporate Responses




Disponibilità: Normalmente disponibile in 10 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
60,98 €
NICEPRICE
57,93 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Pubblicazione: 10/2013
Edizione: 2014





Trama

It examines the context in which multi-national companies operate and how the key players interact with each other and with the external business environment. It takes an issues based approach that explores contemporary issues that impact global business activity and examines the managerial responses to those issues. An excellent course text.




Sommario

PART I: MULTINATIONALS IN THE GLOBAL ARENA.- 1. Globalization Presents New Players and Issues.- 2. Building Sound Relationships with Global Players.- PART II: CONTEMPORARY ISSUES.- 3. Growing Resistance to Globalization.- 4. Economic Development: Reducing World Poverty.- 5. Replenishing and Upgrading Human Resources.- 6. Religious Conflict: Tensions with Islam.- 7. Nation Brand: Cases of U.S. and China.- 8. Corporate Responsibility for Human Rights.- 9. Sustainability: The Physical World Under Pressure.- 10. Climate Change.- 11. Technology and Protection of Intellectual Property Rights.- PART III: COMMUNICATION AND PUBLIC AFFAIRS STRATEGIES.- 12. Communicating with Diplomacy.- 13. Global Marketing Communication.- 14. Government Affairs, Lobbying and Negotiations.- PART IV: CORPORATE GOVERNANCE: DIRECTION AND GUIDING VALUES.- 15. Achieving Global Corporate Citizenship.- 16. Integrating Public Interest Values in Corporate Governance.- Conclusion.





Autore

OTTO LERBINGER is Professor Emeritus at Boston University, USA








Altre Informazioni

ISBN:

9781137310545

Condizione: Nuovo
Dimensioni: 234 x 156 mm Ø 581 gr
Formato: Brossura
Pagine Arabe: 379






Utilizziamo i cookie di profilazione, anche di terze parti, per migliorare la navigazione, per fornire servizi e proporti pubblicità in linea con le tue preferenze. Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie clicca qui. Chiudendo questo banner o proseguendo nella navigazione acconsenti all’uso dei cookie.

X