Natural Monopolies In Digital Platform Markets - Ducci Francesco | Libro Cambridge University Press 07/2020 - HOEPLI.it


home libri books ebook dvd e film top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro
ARGOMENTO:  BOOKS > DIRITTO E FISCO > DIRITTO

ducci francesco - natural monopolies in digital platform markets

Natural Monopolies in Digital Platform Markets




Disponibilità: Normalmente disponibile in 20 giorni
A causa di problematiche nell'approvvigionamento legate alla Brexit sono possibili ritardi nelle consegne.


PREZZO
110,98 €
NICEPRICE
105,43 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Pubblicazione: 07/2020





Note Editore

Competition policy debates on digital platform markets are often premised on the idea that market fragmentation and the standard forces of competition and entry may provide a potential solution to excessive concentration and market power. In this work, Francesco Ducci provides readers with a different perspective based on the theoretical lens of natural monopoly. Ducci explores this framework through the development of three case studies on horizontal search, e-commerce marketplaces, and ride-hailing platforms, investigating the strength and limit of potential (and often heterogeneous) sources of natural monopoly at play in each industry. Building on these case studies, the book then derives from the application of the natural monopoly framework general policy implications for digital industries by identifying the respective institutional flaws and shortcomings of ex ante and ex post approaches to market power as one of the central challenges in digital platform markets.




Sommario

1. Introduction; 2. Technological change and natural monopolies in digital industries; 3. Horizontal search; 4. E-commerce marketplaces; 5. Ride-hailing platforms; 6. The institutional dimension of alternative policy options; 7. Conclusion; Bibliography.




Autore

Francesco Ducci is a Global Fellow at New York University, affiliated with the Centre for Law, Economics, and Organization. His research interests include competition policy, regulation, international trade, and law and economics.







Altre Informazioni

ISBN:

9781108491143

Condizione: Nuovo
Collana: Global Competition Law and Economics Policy
Dimensioni: 235 x 16 x 155 mm Ø 450 gr
Formato: Copertina rigida
Pagine Arabe: 220






Utilizziamo i cookie di profilazione, anche di terze parti, per migliorare la navigazione, per fornire servizi e proporti pubblicità in linea con le tue preferenze. Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie clicca qui. Chiudendo questo banner o proseguendo nella navigazione acconsenti all’uso dei cookie.

X