Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.
Pagabile anche con Carta della cultura giovani e del merito, 18App Bonus Cultura e Carta del Docente
Chapter 1: Background to the nature of international migration in the african continent and zimbabwe.- Chapter 2: Geo-physical and the socio-economic learning environments for migrants’children: converging experiences of migration and marginality on the education of boys and girls in bulilima and mangwe.- Chapter 3: Gender and the nature of migration: absence of one or both parents.- Chapter 4: Effects of migration elsewhere and zimbabwe.- Chapter 5: Educational challenges of migrants’ children at home and school: teachers, leaners and caregivers’ perspectives.- Chapter 6: Low cost” boarding and “child renters”: boys and girls schooling in risky physical and social environments in bulilima and mangwe.- Chapter 7: Children belonging to “no one”: learners trapped in strained and suspicious relationships.- Chapter 8: The impact of migration on the family and childrens’ rights: gendered perspective.- Chapter 9: “Silent wars” between migrants’ children and teachers, teachers and migrant parents: gendered ‘war’.- Chapter 10: Intervention strategies for equity in education: syncronised and co-ordinated model to help learners cope with absence of parents due to migration in zimbabwe.- Chapter 11: Implications of the book.
Il sito utilizza cookie ed altri strumenti di tracciamento che raccolgono informazioni dal dispositivo dell’utente. Oltre ai cookie tecnici ed analitici aggregati, strettamente necessari per il funzionamento di questo sito web, previo consenso dell’utente possono essere installati cookie di profilazione e marketing e cookie dei social media. Cliccando su “Accetto tutti i cookie” saranno attivate tutte le categorie di cookie. Per accettare solo deterninate categorie di cookie, cliccare invece su “Impostazioni cookie”. Chiudendo il banner o continuando a navigare saranno installati solo cookie tecnici. Per maggiori dettagli, consultare la Cookie Policy.