Consumer Sensory Testing For Product Development - Resurreccion Anna V.A. | Libro Springer 06/1998 - HOEPLI.it


home libri books ebook dvd e film top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro

resurreccion anna v.a. - consumer sensory testing for product development

Consumer Sensory Testing For Product Development




Disponibilità: Normalmente disponibile in 15 giorni


PREZZO
145,98 €
NICEPRICE
138,68 €
SCONTO
5%



Questo prodotto usufruisce delle SPEDIZIONI GRATIS
selezionando l'opzione Corriere Veloce in fase di ordine.


Pagabile anche con App18 Bonus Cultura e Carta Docenti


Facebook Twitter Aggiungi commento


Spese Gratis

Dettagli

Genere:Libro
Lingua: Inglese
Editore:

Springer

Pubblicazione: 06/1998
Edizione: 1998





Sommario

Introduction. Sensory Test Methods. Test Procedures. The Consumer Panel. Qualitative Methods--Focus Groups. Quantitative Methods by Test Location--Sensory Laboratory Tests. Quantitative Methods by test Location--Central Location Tests. Quantitative Methods by Test Location--Mobile Laboratory Tests. Quantitative Methods by Test Location--Home-Use Tests. Quantitative Methods by Test Location--Simulated Supermarket-Settings (SSS) Tests. Affective Testing with Children. Statistical Analysis Methods. Quantification of Qulaity Attributes as Perceived by the Consumer. Appendixes. Index




Trama

This book provides comprehensive information on all aspects of consumer affective testing, including principles, application and implementation of consumer affective tests, data collection, statistical analysis, and interpretation of results. New approaches not previously covered in the literature include: 1) methodologies for testing of young children and the elderly and issues related to testing with individuals in these age groups, 2) an in-depth discussion of the development and maintenance of a consumer database, 3) qualitative consumer research methods, 4) simulated supermarket setting tests, and 5) use of mobile laboratory in consumer tests.







Altre Informazioni

ISBN:

9780834212091

Condizione: Nuovo
Collana: Chapman & Hall Food Science Book
Dimensioni: 234 x 156 mm Ø 1250 gr
Formato: Copertina rigida
Pagine Arabe: 254
Pagine Romane: xvii






Utilizziamo i cookie di profilazione, anche di terze parti, per migliorare la navigazione, per fornire servizi e proporti pubblicità in linea con le tue preferenze. Se vuoi saperne di più o negare il consenso a tutti o ad alcuni cookie clicca qui. Chiudendo questo banner o proseguendo nella navigazione acconsenti all’uso dei cookie.

X