home libri books Fumetti ebook dvd top ten sconti 0 Carrello


Torna Indietro
ARGOMENTO:  EBOOKS > SCIENZE UMANE

university of naples "federico ii" natural and artificial cognition laboratory; nac - designing and building  serious games based  on situated psychological agents

Designing and Building Serious Games Based on Situated Psychological Agents

;




Formato: PDF
DRM: Adobe DRM
Dimensioni: 1,47 MB

PREZZO
8,49 €




Pagabile anche con 18App Bonus Cultura e Carta del Docente


Facebook Twitter Aggiungi commento


ebook

Compatibilità

Computer
Questo eBook è compatibile con tutti i PC con sistema operativo Windows, Linux, Mac.

Per scaricare e leggere un eBook protetto da DRM Adobe è necessario disporre di un account Adobe, ovvero un ID e una password autorizzati da Adobe e scaricare il programma gratuito Adobe Digital Editions.

Per creare un ID Adobe effettua le seguenti operazioni:
  1. Vai sul sito www.adobe.it
  2. Clicca sulla voce Accedi in alto a destra
  3. Clicca sul bottone Crea un account Adobe
  4. Segui le istruzioni
Per scaricare il programma Adobe Digital Editions visita questa pagina.
Android
Questo eBook è compatibile con tutti i dispositivi (Tablet e Smartphone) che utilizzano il sistema operativo Android. Per poter leggere questo libro digitale protetto da Adobe DRM è necessario disporre di un account Adobe, ovvero un ID e una password autorizzati da Adobe, scaricare i programmi gratuiti Adobe Digital Editions e Aldiko.

Per creare un ID Adobe effettua le seguenti operazioni:
  1. Vai sul sito www.adobe.it
  2. Clicca sulla voce Accedi in alto a destra
  3. Clicca sul bottone Crea un account Adobe
  4. Segui le istruzioni
Per scaricare il programma Adobe Digital Editions visita questa pagina.
eBook Reader
Questo eBook è compatibile con tutti i dispositivi eBook Reader che supportano la tecnologia Adobe DRM. Per poter leggere questo libro digitale è necessario disporre di un account Adobe, ovvero un ID e una password autorizzati da Adobe e scaricare il programma gratuito Adobe Digital Editions.

Per creare un ID Adobe effettua le seguenti operazioni:
  1. Vai sul sito www.adobe.it
  2. Clicca sulla voce Accedi in alto a destra
  3. Clicca sul bottone Crea un account Adobe
  4. Segui le istruzioni
Per scaricare il programma Adobe Digital Editions visita questa pagina.
iPhone/iPad
Questo eBook è compatibile con tutti i dispositivi come iPhone, iPad, iPod Touch che utilizzano il sistema operativo IOS. Per poter leggere questo libro digitale è necessario disporre di un account Adobe, ovvero un ID e una password autorizzati da Adobe e scaricare il programma gratuito Bluefire Reader.

Per creare un ID Adobe effettua le seguenti operazioni:
  1. Vai sul sito www.adobe.it
  2. Clicca sulla voce Accedi in alto a destra
  3. Clicca sul bottone Crea un account Adobe
  4. Segui le istruzioni
Per scaricare il programma Adobe Digital Editions visita questa pagina.
Kindle
Questo eBook non è compatibile con l’eBook Reader di Amazon Kindle.




Dettagli

Genere:E-book PDF
Lingua: Inglese
Pubblicazione: 01/2019





Trama

In the last decade, the “serious games” label has become widespread to indicate a varied field of production of digital games to be used in various educational, training, educational and psychological assessment contexts. Even if our research group has often resorted to this name to communicate the nature of our “things” I have always had a natural aversion to associating “seriousness” with “playfulness”. According to Giampiero Dossena, one of the most excellent Italian game experts, or the game is funny, or it is not a game (Dossena, 1993). Another element of perplexity in dealing with the topic of “serious gaming” is the classificatory attempt in systematizing the various “serious” games in families and typologies to define the distinctive features of a game authentically (or seriously) “serious”. Well, I don’t know if what we have produced in the last twenty years thanks to many research projects funded by European programs in the Laboratory of Artificial Natural Cognition of the University of Naples “Federico II” and at the Institute of Cognitive Sciences and Technologies of the National Research Council can be labeled as “serious” and as a “game”. For sure, we have tried to develop learning environments that can at least capture the interest of the user if it is not possible to amuse him/her. The design methodology that shapes the examples described in the following part of this booklet (extensively described in Dell’Aquila et al., 2017) is introduced here. Obviously, our method is just one of the many ways to realize game-based digital learning tools.With the advent of the computer, a compelling research methodology has also emerged in humanistic disciplines: The reconstruction, representation, and simulation of reality in a digital environment. So much so that currently the computer simulation of “models” of cognitive, psychological, affective and social phenomena is a necessary and fundamental process of any serious scientific attempt to understand humans in every dimension (biological, psychological and social). At the beginning of this century, Domenico Parisi (2000, 2001) had the intuition to propose the use of computer simulations as a powerful tool for supporting learning and teaching processes. Parisi’s reasoning was linear: the researchers learn and understand the reality by reconstructing it on the computer. After all, researchers are human beings, so why not apply the same method so that everyone (children, adults, the elderly, etc.) can learn through simulations? The idea was right and bright but, in order to bring it to a concrete level it was necessary to address two fundamental problems: 1) which of the many computer modeling techniques was the most suitable for the design and implementation of educational simulations; 2) how to make the interaction of people pleasant and intuitive with mathematical models, even very sophisticated such as any computer simulation is. The first question concerns the “engine” and the other deals with the “body” of educational simulations. The work of the research group to which I’ve belonged for twenty years aims at investigating these two aspects. As regards the definition of the modeling methodology underlying our applications, we have identified in the Psychological Agents Modeling a valid tool for the design and development of serious games.In this context, a given psychological phenomenon is represented through the simulation of the environment characteristics where one or more artificial agents, endowed with a perceptive and behavioral apparatus, interact with each other (first level of modeling) and the type of control system (or intelligence) of each individual agent (second level of modeling). Educational design must first of all deal with defining the characteristics of the psychological setting (first level of modeling) to be simulated in digital. About this issue we can have a wide range of situations, there can be single-agent games (as in the case in which an individual must learn to solve a test-problem to evaluate his IQ); dyadic games (as happens in selection interviews) and games in which many individuals take part (as occurs in a workgroup, etc.). The trainer/designer will also have to deal with the second level of modeling, that is to define which agents/avatars must be equipped with artificial intelligence and which ones to leave to the control of the user-player. It is easy to understand how the various design choices for the two modeling stages can be the basis for very different simulations and games.As for the development of interfaces since the early 2000s, we have invested heavily in 3D graphics (with results that are not always exciting). Since 2008 we have begun to enrich physical objects (toys, tools, bottles, fabrics, etc.) with NFC sensors to use them as tangible, multi-sensory and manipulable interfaces with the simulation-game resident in a computer and more recently in a smartphone.In what follows, we will introduce some examples of our prototypes built on this approach. The reader will evaluate if our approach has produced at least something serious and hopefully, fun.A special thanks goes to Elena Dell’Aquila, Michela Ponticorvo and Franco Rubinacci for the editing of the present booklet, and the co-authors of the book Educational Games for Soft-Skills Training in Digital Environments for the content. Finally, I take this opportunity to thank all the colleagues and friends that shared with us the wonderful experience of the NAC in the past ten years.







Altre Informazioni

ISBN:

9788820768591

Condizione: Nuovo
Formato: PDF
Pagine Arabe: 108





Cos'è il Pdf

Il formato PDF è un formato sviluppato da Adobe ampiamente utilizzato per distribuire documenti su Internet e ormai diventato un importante standard per la stampa. Il principale vantaggio di questo formato consiste nell'essere totalmente rispettoso dell'impaginazione data al contenuto. Quindi un eBook in PDF verrà visualizzato allo stesso modo su ogni tipo di computer (Windows, Mac OS e Unix/Linux) e su ogni eReader che supporta il formato PDF.




Cos'è Adobe DRM

Adobe DRM è una tecnologia di Adobe ampiamente utilizzata dagli editori per la distribuzione e protezione dei loro eBook. Il DRM di Adobe è compatibile con la larga maggioranza di lettori eBook. Tra le eccezioni c’è il Kindle. Per visualizzare un elenco dei lettori eBook che supportano il DRM Adobe clicca qui.

Per scaricare e leggere un eBook protetto da DRM Adobe è necessario disporre di un account Adobe, ovvero un ID e una password autorizzati da Adobe e scaricare il programma gratuito Adobe Digital Editions.

Per creare un ID Adobe effettua le seguenti operazioni:
  1. Vai sul sito www.adobe.it
  2. Clicca sulla voce Accedi in alto a destra
  3. Clicca sul bottone Crea un account Adobe
  4. Segui le istruzioni
Per scaricare il programma Adobe Digital Editions visita questa pagina.

Per leggere i file protetti da Adobe DRM: per i dispositivi Apple (iPad, iPod Touch e iPhone) è consigliabile scaricare l'applicazione gratutita Bluefire Reader. Clicca qui per maggiori informazioni.

Per i dispositivi Android (tablet e smartphone) è consigliata l'applicazione Aldiko, disponibile gratuitamente nel market. Clicca qui per maggiori informazioni.

Dicono di noi